Villkor

1. Ändring av matchdag

Ligamatcher i England, Spanien, Italien, Frankrike & Tyskland spelas från lördag kl 12:00 t o m söndag kl 22:00 med undantag för vissa matcher som kommer att få speldag en fredag & måndag. Veckomatcher för både ligamatcher och cupmatcher spelas tisdag, onsdag eller torsdag. Speldag och tid presenteras ca 3 veckor innan matchdag med reservation för sena ändringar.

Matcher i Spanien spelas från lördag kl 12:00 t o m söndag kl 22:00. Matcher i Italien spelas från lördag kl 12:00 t o m söndag kl 21:00. I Frankrike & Tyskland kan matcher spelas fredag, lördag eller söndag.

Vi ger rådet att vid bokning av fotbollsresa till England, Spanien, Italien, Frankrike & Tyskland boka in fre-mån då speldagen kan ändras fram till sista veckan. Vid ändring av matchdag hjälper vi självklart till med ombokning. Eventuell kostnad för flyg & hotell som tillkommer står kunden för.

Matcher i Champions League & Europa League flyttas inte då de ligger under fast datum.

2. Flygbiljetter

2.1 Exakt stavning på namn och efternamn är ett krav då de flesta flygbolag inte tillåter namnändring, vilket leder till nekad incheckning. Vi kan med vissa flygbolag byta namn mot en kostnad. Namn med exakt stavning enligt pass måste komma in till oss innan betalningen sker. BE Resor ansvarar ej för felaktiga uppgifter om namn.

2.2 Till paket med flyg erbjuder vi flera avreseorter beroende på resa. Priset är beräknat på billigaste avreseort och flera alternativ av flygtider såsom direktflyg eller mellanlandning presenteras. Valet av avreseort & flygtider sker av dig som kund innan en bokning sker. Bokar du ett paket utan val av flygtider så presenteras detta efter bokning.

2.3 Det är viktigt att befinna sig på flygplatsen 2-3 timmar innan avgång. Vi ger även rådet att checka in på flygbolagets hemsida dagen innan avgång för att kontrollera att flygtiderna är desamma som bokningen.

2.4 Enligt många flygbolag behöver man stiga på avresan för att hemresan ska vara giltig. Om man missar avresan eller ställer in avresan så kan hemresan ställas in automatiskt. Detta har vi ingen kontroll över, utan det går direkt via flygbolagen.

2.5 Vid strejk, terror, krig, virus, naturkatastrof, elfel, överbelastning, cyberattack mm som orsakar inställt eller framflyttat flyg ber vi dig åka till flygplatsen och uppsöka flygbolagets disk för ombokning och mer info.

2.6 Med tanke på rådande situation krävs pcr-test eller vaccin för att inträda vissa EU-länder. Vi skickar med information om pcr-test tillsammans med bokningsbekräftelsen. Det är resenärens ansvar att ta ett pcr-test så som det rekommenderas för det land man ska inträda eller mellanlanda i samt om det krävs vaccin. Tänk även på att ändringar kan ske med kort varsel så vi ber dig att vara uppmärksam på ändringar både från svenska myndigheter samt det land du ska inträda eller mellanlanda i.

3. Pass och visum

3.1 Pass gäller för alla som reser utanför Norden. Vissa länder kräver 6-12 månaders giltighet på passet vid inresa till det landet. Vi ger rådet att kontrollera detta innan bokning sker genom att ringa Passpolisen på telefon 114 14.

3.2 Om ett land kräver visum behöver du som kund ansöka om det. För mer info kan ni ringa Passpolisen på telefon 114 14.

4. Jourtel för resenärer utomlands 

4.1 Vi har 24h service för våra resenärer som befinner sig utomlands. Vårt jourtelnr följer med era resehandlingar.

5. Bokning utanför våra paket

5.1 BE resor ersätter ingenting utanför våra paket i efterhand utan överenskommelse. Som tex flyg, bagage, transfer, hotell, evenemangsbiljetter, transport, förtäring som bokas på egen hand eller ändringar som görs innan BE Resors godkännande.

6. Avbeställning

6.1 Avbeställningsskydd är ej inkluderat i priset och kostar 295:-/person. Avbokning gäller endast vid sjukdom och intyg från läkare som mejlas eller skickas per post senast 24h innan avresa. Avbeställningsskyddet är personligt och betalas dock ej tillbaka! Ställda flygbiljetter och evenemangsbiljetter som fotboll, Formel 1 & MotoGP återbetalas ej utan endast hotellkostnaderna (se betalningsvillkoren nedan)

Sker avbeställningen 31 dagar innan avresa dras 5% av hotellets kostnad.
Sker avbeställningen 30-15 dagar innan avresa dras 10% av hotellets kostnad.
Sker avbeställningen 14-8 dagar innan avresa dras 25% av hotellets kostnad.
Sker avbeställningen 7-1 dagar innan avresa dras 50% av hotellets kostnad.

Obs! Avbokning gäller inte vid strejk, terror, krig, virus, naturkatastrof mm.

7. På arenan

7.1 BE resor ersätter inte om kunden inte tillåts komma in på arenan pga tex onykterhet, opassande beteende eller för att kunden har på sig bortalagets färger eller kläder såsom matchtröja, halsduk, mössa, jacka eller liknande när denne skall sitta med hemmalagets supportrar. De här reglerna är strikta och kommer direkt från de olika fotbollsförbunden och fotbollsklubbarna.

7.2 På biljetterna står det ingång, sektion, rad och plats. Detta ska följas enligt alla arrangörer. Väljer man en annan plats som tillhör någon annan kan man bli utslängd från arenan.

8. Ändring av kontaktuppgifter

8.1 Har ni gjort en bokning/beställning och sedan byter telefonnummer ber vi er kontakta BE Resor så läggs det in i din bokning. Detsamma gäller för ändring av mejladresser. Det är väldigt viktigt att ni skickar det till oss ifall att vi ska skicka biljetter hem till er, ringa eller informera er om något som rör resan.

9. Flygbokning

9.1 Till alla flygresor ingår handbagage i olika storlekar beroende på vad flygbolaget hänvisar till. Se därför specifikt vad det flygbolag som du bokat med har för regler för bagage. Det går att lägga till incheckat bagage vid incheckning på flygbolagets hemsida eller på flygplatsen.

9.2 Barn under 18 år kan flyga själva med intyg från förälder. Detta intyg skickas till BE Resor som sedan vidarebefordras till flygbolaget.

9.3 Flygbolaget behöver veta om det finns några barn (under 10 år) med i sällskapet. Oftast betalar barn lika mycket som vuxen beroende på ålder men flygbolaget behöver veta det p g a säkerhet.

10. Betalning

10.1 Vi har olika alternativ på betalningssätt som vi erbjuder via Klarna & Swish. Alla betalningssätt kräver att du är över 18 år gammal. Du kan välja att betala mot faktura, räntefri betalning i 12 månader, Swish, betalkort eller internetbanken. Beroende på betalsätt behöver du legitimera dig mot bankid för verifiering. Alla bokningar är bindande. Läs om de olika betalningsalternativen längst ner på sidan.

11. Hotellboende

11.1 Till alla våra paket ingår boende med del i dubbelrum, trebäddsrum eller dubbelrum med extrasäng för ojämnt antal beroende på hur stor gruppen är. För enkelrum tillkommer enkelrumstillägg från 925kr - 9425kr per natt. Exakt summa presenteras efter bokning beroende på standarden man väljer. Ju högre standard på boende, desto dyrare blir enkelrumstillägget. I vissa fall kan vi även erbjuda fyrbäddsrum eller familjerum. För speciella önskemål om t ex rumstyp, separata sängar, speciell mat, exakt rumsnummer, exakt våning osv informeras hotellet men garanteras inte då hotellet tar ställning till detta vid incheckning.

11.2 Vid bokning av ospec boende innebär att det inte blir namngivet direkt vid bokning utan presenteras längre fram. Ospec boende kan innebära vandrarhem, hostel med delat boende, rum utan wc/dusch eller vanliga hotell. På hemsidan finner du ett flertal alternativ av hotell som vi samarbetar med. Vi har ännu fler hotell som vi samarbetar med, så skulle det hotell som finns på hemsidan vara fullbokat tilldelas ni ett likvärdigt hotell. Alla våra hotell finns på fliken som heter Hotell.

11.3 Är du inte nöjd med boendet som du har tilldelats behöver vi informeras om det per omgående. Vi kan då se över möjligheten att byta boende så att det passar era önskemål.

12. Inträde till italienska arenor

12.1 Fotbollsförbundet i Italien har beslutat att alla som vill komma in på de olika arenorna lämna in sitt namn och personnummer för att registrera på matchbiljetten. Alla matchbiljetter i Italien är namngivna och får inte överlämnas till någon annan.

12.2 Pass är ett krav att visa upp tillsammans med matchbiljetten i samband med inträde till fotbollsarenan. I vissa fall skall kopia av pass skickas i samband med bokning.

13. Bokning via hemsidan eller telefon

13.1 En förfrågan, offert och reservation är inte bindande men däremot är en bokning via hemsidan, mejl eller telefon bindande då vi är uppkopplade live hos våra leverantörer som bokar upp och fakturerar oss på de bokningar som genomförs. Bokningen blir bindande vid bekräftelse från dig via hemsidan, mejl eller telefon. En genomförd bokning går inte att avboka. Alla som genomför en bokning måste vara över 18 år. Vissa arenor tillåter inte att ungdomar under 16 år tillträder arenan utan målsman eller en vuxen över 18 år.

14. Matchbiljetter/evenemangsbiljetter

14.1 Vi jobbar årligen för att garantera stora sällskap sittplatser tillsammans på alla evenemang. Vissa evenemang får strikta bestämmelser och garanteras inte alla sittplatser tillsammans från respektive arrangörer. Allting hänger på vad det är för evenemang samt vilken kategori av sittplatser man väljer.

14.2 Till fotbollsbiljetter finns det vissa biljetter som står "på förfrågan" på hemsidan endast med spridda platser som gör att man inte sitter tillsammans. Då har vi oftast andra kategorier som garanteras tillsammans. Detta är ingenting som vi kan styra över, utan det hänger på laget som har hemmaplan och vad de beslutar.

14.3 Vid bokning udda matchbiljetter (3,5,7,9 osv) kan fördelningen bli 2+1, 2+2, 3+2 osv beroende på kategori, bortsett från "på förfrågan". Vi har därför ett antal kategorier på matchbiljetter som gör att vi har större möjligheter att erbjuda sittplatser tillsammans.

14.4 Vid köp av lösa matchbiljetter kan det i vissa fall innebära att det är spridda platser och garanteras inte tillsammans. Den informationen kan du läsa på hemsidan för den specifika matchen och kategorin. Ett undantag på matchbiljetter som inte garanteras tillsammans eller ens på samma sektion är El Clasico med lagen Barcelona & Real Madrid oavsett vilken arena matchen spelas på.

Vid en Force majeure-situation som är utan för vår kontroll återbetalas max 50% av matchbiljetterna.

15. Leverans av evenemangsbiljetter

De flesta av våra evenemangsbiljetter är e-tickets och mejlas till dig. Vissa evenemangsbiljetter är pappersbiljetter som skickas hem, levereras till hotellet eller hämtas upp på plats beroende på vilket evenemang och kategori det gäller. Detta informeras tillsammans med din bokning för den kategori du väljer med reservation för ändring från arrangör.

Leverans av fotbollsbiljetter:
Fotbollsbiljetter mejlas till dig ca 24-48h innan evenemangsdatum. Det är e-tickets eller mobile tickets som sparas i mobilen och scannas vid inträde till arenan.

Leverans av Formel 1 biljetter:
Formel 1 biljetter mejlas till dig ca 3-10 dagar innan evenemangsdatum. Det är e-tickets eller mobile tickets som sparas i mobilen och scannas vid inträde till arenan.

Leverans av MotoGP biljetter:
MotoGP biljetter mejlas till dig ca 3-10 dagar innan evenemangsdatum. Det är e-tickets eller mobile tickets som sparas i mobilen och scannas vid inträde till arenan.

16. Inställt/uppskjutet evenemang - angående matchbiljetter

16.1 Har ditt evenemang blivit flyttat så hjälper vi till att boka om flyg och hotell enligt önskemål. Evenemang som blir inställt, uppskjutet eller framflyttad minst 4 dagar efter planerad spelhelg ersätts med matchbiljetter till likvärdig match eller i vissa fall återbetalas matchbiljettens face value, dvs priset som står på biljetten där kostnad för avgifter kan förekomma. Obs! Detta gäller inte vid strejk, terror, krig, virus, naturkatastrof mm.

17. Busstransfer

17.1 Vi har egna bussar på många de evenemang vi säljer till Formel 1 & MotoGP. Bussarna är bara till för våra resenärer som bokat busstransfer. Bussarna avgår tidigt på morgonen, exakta tider presenteras i god tid innan din avresa.

17.2 Har du endast köpt evenemangsbiljetter så kan vi lägga till busstransfer i mån av plats. Bussarna är endast till dig som bokat evenemangsbiljetter genom oss.

18. Reklamation

18.1 Vid missnöje under resan kan du kontakta oss på vårt jourtelnr som du fått tillsammans med dina resehandlingar.

18.2 Vid missnöje eller reklamation av resa skall ett skriftligt brev skickas in senast 20 dagar efter avslutad resa, annars utreds det inte.

19. City Tax/ Tourist Tax

19.1 City Tax, även kallat Tourist Tax är en skatt som skall betalas av alla turister till hotellet, antingen vid incheckning eller utcheckning. Kostnaden ligger på 0.2 - 10€ per natt beroende på stad och hotellets standard.

20. Presentkort

20.1 Presentkort köper du direkt på hemsidan där du bestämmer summa och vad som ska stå på presentkortet. Du betalar direkt på hemsidan, sedan mejlas presentkortet till dig per omgående efter din betalning.

20.2 Presentkorten gäller 2 år fr o m den dagen som presentkortet köptes. Datum & namnet som står på kortet går att ändra vid överenskommelse med BE Resor.

20.3 Du kan dra av summan på ditt presentkort vid bokning på hemsidan. Du behöver ha presentkortets nummer och kod för att kunna utnyttja det. Du kan endast utnyttja ett presentkort per resenär och bokning.

20.4 Det går inte att återkalla eller reklamera ett presentkort.

21. Utskick

21.1 BE Resor skickar med jämna mellanrum ut nyhetsbrev via e-post & SMS till dig som har genomfört en förfrågan eller bokning sedan tidigare. Detta kan avanmälas väldigt enkelt om det ej önskas.

22. Företag

22.1 Som företag kan du köpa företagsresa, konferensresa eller Kick-Off. Du kan antingen betala direkt på hemsidan eller begära en faktura från oss på er bokning.

23. Försäkringar

23.1 Vi har olika typer av försäkringar som man kan teckna före bokning. Detta presenteras som tillval i samband med bokningen.

24. GDPR

24.1 Du kan känna dig säker när du lämnar dina uppgifter till oss då vi hanterar personuppgifter enligt GDPR. Vi har stor beredskap för att skydda dina uppgifter såsom GDPR-lagen kräver. Du kan när som helst avregistrera dig från våra utskick.

25. Betalning

25.1 Alla betalningssätt kräver att du är över 18 år gammal. Som privatperson kan du betala mot faktura, delbetalning, Swish, betalkort, internetbanken eller presentkort. Detta val gör du i samband med din bokning. Alla bokningar är bindande när betalsätt bekräftas.